Overslaan naar content

Casemanager garantiebanen en beschut werk

  • Op locatie, Hybride
  • € 3.426 - € 4.907 per maand
  • GR IJsselgemeenten/Sociale Zaken
  • Uren: 32-36

Functieomschrijving

32-36 uur per week

 

Gemeenten Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en Zuidplas werken op het gebied van Sociale Zaken met elkaar samen in een Gemeenschappelijke Regeling: IJsselgemeenten.

Het werkveld

Inwoners van Capelle, Krimpen en Zuidplas kunnen terecht bij de afdeling Sociale Zaken als ze een uitkering willen aanvragen, werk zoeken of schulden hebben. De afdeling Sociale Zaken bestaat uit  vijf units: de unit Werk en Uitstroom (beter bekend als Het Werkplein), de unit Activering en Zorg, de unit Inkomen, de unit Intake en Handhaving en de unit Advies, Ondersteuning en Concern.

Het Werkplein richt zich op bemiddeling naar werk en trajecten om de kans op werk te vergroten. Voor wie niet, of niet volledig, in staat is om te werken wordt een breed scala van mogelijkheden geboden, van activering en zorg tot een beschermde omgeving.

 

Gemeenten hebben al jaren de taak om mensen met een arbeidsbeperking te bemiddelen naar garantiebanen. Dit vraagt een andere aanpak in het begeleiden en bemiddelen van deze specifieke doelgroep. Door een interne verschuiving van een medewerker op het Werkplein naar een andere unit is er een vacature ontstaan.

 

De functie op hoofdlijnen

  • in de functie van  casemanager garantiebanen en beschut werk ben je de spil tussen de werkzoekende met een arbeidsbeperking en de werkgevers die een garantiebaan hebben. Je werkt hierbij nauw samen in een team met andere casemanagers en accountmanagers.

  • je houd je bezig met toeleiding van klanten met een advies Beschut Werk naar beschutte banen en je hebt de verantwoordelijkheid over je eigen zaken en bij voorkeur ervaring met het beheer van een caseload en levert maatwerk bij de bemiddeling van je klanten om hen aan een passende baan dan wel voortraject te helpen.

  • je gebruikt onze actieve werkgeversbenadering en begeleidt klanten op voornamelijk individuele basis.

  • je voert (intake)gesprekken, diept de klantsituatie uit, stelt een diagnose, rapporteert, motiveert en selecteert.

  • je bent een vraagbaak voor de collega’s uit andere teams waar het gaat om garantiebanen en arbeidsbeperkingen. Daarbij houdt je jezelf continue op de hoogte van de ontwikkelingen in met name de Participatiewet en vertaalt deze naar jouw eigen werkgebied.

  • je regisseert re-integratie- en activeringstrajecten specifiek gericht op deze doelgroep. Je regisseert en monitort de uitvoering van trajecten door derden. Je handelt de aanvragen loonkostensubsidie af, daarbij horen ook wijzigingen, verrekeningen en beëindigingen.

 

Wij vragen

  • hbo-werk- en denkniveau en aantoonbare ervaring in de bemiddeling en begeleiding van mensen met een arbeidsbeperking.

  • ervaring met/of affiniteit met het bemiddelen van jongeren van Praktijkonderwijs en VSO.

  • relevante en actuele kennis van het arbeidsrecht, sociale zekerheidswetgeving en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt.

  • kennis van de applicatie Suites voor het sociaal domein is een pré.

  • kennis van regelingen en afhandeling Loonkostensubsidie is een pré.

  • in de eerste twee maanden werk je volledig op kantoor, omdat het inwerktraject intensief is. Beschikbaarheid op kantoor is daarom een eis.

Wij bieden

Een uitdagende functie op het Werkplein. De functie is gewaardeerd in schaal 9 (maximaal € 4.907,- - bruto per maand bij een volledige werkweek), waarbij we kijken naar de opleiding en ervaring die je meebrengt.

 

Daarnaast heb je eigen regie op de inzet van 17,05% van het bruto jaarsalaris als Individueel keuzebudget. En natuurlijk zijn er diverse ontwikkelingsfaciliteiten in de vorm van bijvoorbeeld workshops, cursussen en ‘proeverijen’. We werken vanuit een modern kantoor met flexibele werkplekken in het centrum van de stad, ook bestaat de mogelijkheid om deels thuis te werken. Er is gratis parkeergelegenheid en de bereikbaarheid met het openbaar vervoer is uitstekend.

Informatie

Solliciteren kan tot zondag 20 juli 2025. Vinden wij voor deze tijd de ideale kandidaat dan sluiten wij de vacature eerder.

We zullen, afhankelijk van de sollicitaties, doorlopend gesprekken voeren.

 

Wil je meer informatie over het werken bij GR IJsselgemeenten? Kijk dan op www.ijsselgemeenten.nl.

Voor inhoudelijke informatie over de functie kan je contact opnemen met de coördinator van dit team Marjolein de Wit, op het algemene nummer T 14010.

Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Neem daarvoor contact op met Chantal Gouwen, recruiter via mail werkenbij@ijsselgemeenten.nl of T 06 25 38 51 45. 

 

‘Samen maken we het verschil in Capelle’

‘Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs’

 

 

Op locatie, Hybride
  • Werkplein
€ 3.426 - € 4.907 per maand
GR IJsselgemeenten/Sociale Zaken
Uren: 32-36

of