
Contractmanager Sociale Zaken
- Op locatie, Hybride
- € 3.674 - € 5.419 per maand
- GR IJsselgemeenten/Sociale Zaken
- Uren: 24
Functieomschrijving
Binnen de Gemeenschappelijke Regeling IJsselgemeenten werken Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en Zuidplas samen op het gebied van sociale zaken. De afdeling Sociale Zaken ondersteunt inwoners bij werk, inkomen, participatie en schulden. De unit Advies, Ondersteuning en Control (AOC) vormt de verbindende schakel tussen beleid, uitvoering en control.
Voor het eerst voegen wij een Contractmanager Sociale Zaken toe aan ons team. Dit is geen instap in een bestaand spoor – jij bent de bouwer, de pionier. Jij brengt structuur aan, zet processen op en geeft vorm aan professioneel contractbeheer in het sociaal domein. Daarmee maak je direct impact op de kwaliteit en continuïteit van onze dienstverlening.
Je vervult een centrale rol. Je bent dé schakel tussen de vak units, de juridisch adviseur, de inkoopadviseur, de SROI-adviseur, de financieel adviseur, de privacy coördinator én het management. Met jouw verbindingskracht zorg je voor heldere afspraken, soepele samenwerking en grip op het proces – over de afdelingen én niveaus heen.
Daarbij sta je er niet alleen voor:
Binnen de unit AOC word je ondersteund en heb je diverse sparringpartners op het gebied van administratie, beleid en financiën, zodat jij je kunt richten op de inhoud, de regie en de verbinding. Zo kun je jouw rol optimaal vervullen en écht het verschil maken.
Wat ga je doen?
je ontwikkelt, coördineert en structureert het volledige contractbeheerproces binnen het sociaal domein. Daarnaast beheer je zowel bestaande als nieuwe contracten op een gestructureerde en zorgvuldige manier.
je signaleert verlengingsmomenten, evalueert lopende contracten, bewaakt naleving van afspraken en stuurt op juridische en financiële zorgvuldigheid. Je lost eventuele geschillen of knelpunten met betrekking tot contracten op in samenwerking met betrokkenen.
je voert risicoanalyses uit en implementeert maatregelen om contractuele risico’s te beperken.
je vormt een brug tussen beleid, uitvoering en control, en schakelt moeiteloos tussen operationele, tactische en strategische niveaus en je bent ‘kartrekker’ in het gebruik van Proactis en Djuma en draagt bij aan bewustwording en werkwijzeverbetering.
je ondersteunt collega’s bij contractvragen en bevordert kennisdeling en samenwerking en je zorgt ervoor dat je op de hoogte blijft van ontwikkelingen en trends in zowel het sociaal domein als het vakgebied contractmanagement.
Wie ben jij?
HBO werk- en denkniveau.
ervaring met contract- of inkoopmanagement, bij voorkeur binnen het sociaal domein.
bekend met SROI, aanbestedingswetgeving, privacywetgeving (AVG) en juridische kaders.
je denkt procesmatig, houdt van overzicht en brengt rust in complexe situaties.
je communiceert gemakkelijk met verschillende stakeholders – van vakinhoudelijk adviseur tot directie.
je bent verbindend, proactief en praktisch ingesteld én je bouwt graag iets op dat staat als een huis.
Wat bieden wij?
een unieke kans om een nieuwe functie vorm te geven binnen een maatschappelijk relevante organisatie.
een collegiale werksfeer met korte lijnen en veel ruimte voor initiatief.
arbeidsvoorwaarden volgens de CAO gemeenten, schaal 10, waarbij je afhankelijk van ervaring wordt ingedeeld.
individueel keuzebudget (IKB) en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden.
flexibele werktijden, hybride werken en volop ontwikkelmogelijkheden.
Werken bij GR IJsselgemeenten
Wij zijn een transparante en inclusieve organisatie met focus op samenwerking en kwaliteit. Werken bij ons betekent werken met impact, in een omgeving waar jouw ideeën en aanpak er echt toe doen.
Wil je meer informatie over het werken bij GR IJsselgemeenten? Kijk dan op www.ijsselgemeenten.nl.
Sollicitatie
Solliciteren kan tot 1 september 2025 via werkenbijcapelleaandenijssel.nl. Vinden wij voor deze tijd de ideale kandidaat dan sluiten wij de vacature eerder. We zullen, afhankelijk van de sollicitaties, doorlopend gesprekken voeren.
Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Pim Kaufmann, unithoofd AOC, via T 010 284 81 53.
Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Neem daarvoor contact op met Chantal Gouwen, recruiter, via E werkenbij@ijsselgemeenten.nl of T 06 25 38 51 45.
Wil jij bouwen, verbinden en structureren binnen een dynamisch sociaal domein? Dan maken wij graag kennis met jou!
- GR IJsselgemeenten
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!