Overslaan naar content

Consulent Schuldhulpverlening

  • Op locatie, Hybride
  • € 3.489 - € 4.998 per maand
  • GR IJsselgemeenten Sociale Zaken/Activering en Zorg
  • Uren: 32-36

Functieomschrijving

Bij IJsselgemeenten werk je in het hart van de gemeentelijke samenwerking tussen Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en Zuidplas op het gebied van Sociale Zaken. Voor Capelle en Krimpen doen we dat ook voor de ICT.

Voor de unit Activering en Zorg zoeken wij een consulent Schuldhulpverlening.

 

Het werkveld

Inwoners van Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en Zuidplas kunnen terecht bij de afdeling Sociale Zaken als ze een uitkering willen aanvragen, werk zoeken of schulden hebben. Het team Schuldhulpverlening helpt burgers die zelf geen structurele oplossing hebben kunnen vinden voor hun schuldenproblematiek. Schuldenproblematiek gaat vaak gepaard met achterliggende (psychosociale) problematiek en als consulent Schuldhulpverlening werk je als intermediair tussen diverse ketenpartners en hulpverlenende instanties.

 

Het team Schuldhulpverlening bestaat op dit moment uit dertien medewerkers, waaronder drie medewerkers die zorgdragen voor de administratieve werkzaamheden en tien consulenten die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van het schuldhulpverleningstraject. Eén teamcoördinator stuurt het team operationeel aan, is verantwoordelijk voor de planning en ziet toe op de uitvoering.

 

Over Activering en Zorg

De unit Activering en Zorg ondersteunt en motiveert de inwoners van de IJsselgemeenten die moeite hebben om zelfstandig deel te nemen aan de samenleving.

Wij zijn een club betrokken, hard werkende en bevlogen professionals. Naast het werk is er ook tijd voor ontspanning, zo hebben we bijvoorbeeld één keer per jaar een teamuitje en Vitaliteitsdag, doen we mee aan de ‘loopbaan-werkweek’ en hebben we jaarlijks een thema feest.

 

De functie

Als consulent Schuldhulpverlening ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van het schuldhulpverleningstraject en de daarbij behorende werkzaamheden. In de intakefase wordt conform de huidige inzichten op het gebied van schuldhulpverlening samen met de burger de hulpvraag vastgesteld. Gezien de complexiteit van de problematiek, is nauwe samenwerking met diverse hulpverlenende instanties een belangrijk onderdeel van je werk. In de uitvoering van het minnelijk traject heb je een bemiddelende rol en ben je bewust van diverse belangen van de betrokken partijen. Je bent bekend met de gerechtelijke procedures die bij de uitvoering van het minnelijk traject horen en weet deze op een passende manier in te zetten

 

Jouw talenten

Wij vragen een doortastende enthousiaste collega.

Verder neem je mee:

  • een afgeronde relevante hbo-opleiding en minimaal drie jaar relevante werkervaring binnen het werkterrein Schuldhulpverlening.

  • je komt te werken in een dynamische werkomgeving. Daarom is het van belang dat je je kunt aanpassen aan veranderende werkomstandigheden.

  • zelfstandigheid en de drive om een caseload te beheren, goed samen kan werken in teamverband en kan presteren onder druk.

  • klantgerichtheid, oplossingsgerichtheid, zorgvuldigheid en samenwerking staan binnen het team Schuldhulpverlening centraal.

 

Jouw mogelijkheden:

Een uitdagende functie op het gemeentehuis van de gemeente Capelle aan den IJssel. De functie is gewaardeerd in schaal 9 (maximaal € 4.998,- bruto per maand bij een volledige werkweek), waarbij we kijken naar de opleiding en ervaring die je meebrengt. Aanloopschaal 8 behoort daarom tot de mogelijkheden. Daarnaast heb je eigen regie op de inzet van 17,05% van het bruto jaarsalaris als Individueel Keuzebudget. Ook bieden we de mogelijkheid om ADV op te bouwen. En natuurlijk zijn er diverse ontwikkelingsfaciliteiten in de vorm van bijvoorbeeld workshops, cursussen en ‘proeverijen’. We werken vanuit een modern kantoor met flexibele werkplekken in het centrum van de stad, ook bestaat de mogelijkheid om deels thuis te werken. Er is gratis parkeergelegenheid en de bereikbaarheid met het openbaar vervoer is uitstekend.

 

Sollicitatie

We ontvangen graag jouw sollicitatie op deze vacature van consulent Schuldhulpverlening bij GR IJsselgemeenten. Solliciteren kan tot 3 november 2025. Vinden wij voor die datum al het juiste talent? Dan sluiten wij de vacature eerder.

 

Vragen stellen mag altijd! Wil je meer weten over de functie? Neem dan contact op met Michael Koeleman, teamcoördinator Activering en Zorg/ SHV via T 06 21 66 12 78.

 

Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Neem daarvoor contact op met Chantal Gouwen, recruiter, via E werkenbij@capelleaandenijssel.nl of T 06 25 38 51 45.

 

 Wil je meer informatie over het werken bij GR IJsselgemeenten? Kijk dan op www.ijsselgemeenten.nl.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.

 

Op locatie, Hybride
  • Gemeente Capelle aan den IJssel
€ 3.489 - € 4.998 per maand
GR IJsselgemeenten Sociale Zaken/Activering en Zorg
Uren: 32-36

of