
Casemanager Inkomen
- Op locatie, Hybride
- € 3.426 - € 4.907 per maand
- GR IJsselgemeenten/Sociale Zaken
- Uren: 32-36
Functieomschrijving
32-36 uur per week
Gemeenten Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en Zuidplas werken op het gebied van Sociale Zaken met elkaar samen in een Gemeenschappelijke Regeling: IJsselgemeenten. Voor Capelle en Krimpen doen we dat ook voor de ICT.
Voor de unit Inkomen zijn we op zoek naar een casemanager inkomen.
Het werkveld
Inwoners uit Capelle, Krimpen en Zuidplas kunnen terecht bij de afdeling Sociale Zaken als ze een uitkering willen aanvragen, werk zoeken of schulden hebben. De afdeling Sociale Zaken bestaat uit 5 units: de unit Advies, Ondersteuning & Controle (AOC), de unit Werk & Uitstroom (W&U), de unit Activering & Zorg (A&Z), de unit Intake & Handhaving (I&H) en de unit Inkomen.
Sociale Zaken is een dynamische afdeling in het hart van een veranderende samenleving. Werk zien wij als de beste kans om mee te doen in de samenleving, sociale contacten te onderhouden en afglijden naar armoede te voorkomen.
De unit Inkomen
De unit Inkomen bestaat 2 teams: team casemanagers en team ondersteuning. De medewerkers handelen allerlei aanvragen van uitkeringen af, zorgen voor een tijdige en rechtmatige betaling van de uitkeringen, zijn belast met de afhandeling van administratieve taken en rapporteren over het recht op en de hoogte van de uitkering. Daarnaast zorgen zij ervoor dat alle informatie die binnenkomt zoveel mogelijk zelfstandig wordt afgehandeld. Indien nodig wordt teruggekoppeld aan, doorverwezen naar en/of samengewerkt met collega’s van de (overige) unit(s), ketenpartners of andere hulpverleningsinstanties.
De functie op hoofdlijnen
als casemanager inkomen richt je je voornamelijk op een professioneel beheer en onderhoud van je eigen caseload van ± 180 – 200 klanten. Je rapporteert en beslist binnen de gestelde termijnen op aanvragen levensonderhoud, bijzondere bijstand en overige werkprocessen.
bij de aanvraagprocedure en rechtmatigheidsonderzoeken werk je, indien nodig, samen met de unit Intake & Handhaving.
oog voor het totale sociale domein en kent de sociale kaart. Je schroomt niet om de samenwerking met onze ketenpartners te zoeken, maar durft klanten ook te wijzen op de eigen verantwoordelijkheid.
je kent de letter van de wet, maar bent ook in staat om naar de bedoeling van diezelfde wet te kijken.
je signaleert ontwikkelingen, denkt mee over vernieuwingen en gaat hiermee aan de slag.
je uitgangspunt in alles wat je doet en onderneemt is dat de klant centraal staat.
Wij vragen
hbo-werk- en denkniveau en aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie.
relevante kennis van sociale zekerheidswetgeving en een gedegen kennis van de Participatiewet en aanverwante regelingen.
ervaring met of kennis van Suites4WIZ (GWS).
goede contactuele vaardigheden en geen 9 tot 5 mentaliteit.
bepaalde mate van stressbestendigheid en kunnen omgaan met werkdruk.
initiatiefrijke, flexibele en creatieve houding, waarmee je klanten in hun kracht zet.
iemand met zelfreflectie en een lerende houding gecombineerd met een positieve benadering en methodisch werken.
Wij bieden
Een verantwoordelijke en afwisselende functie, waarin hard wordt gewerkt. Eigen regie op de inzet van 17,05% van het bruto jaarsalaris als Individueel Keuzebudget. De functie is gewaardeerd in schaal 9 (maximaal € 4.907,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek). Inschaling is afhankelijk van opleiding, kennis en ervaring.
Meer informatie
Wil je meer informatie over het werken bij IJsselgemeenten? Kijk op www.ijsselgemeenten.nl.
Voor inhoudelijke informatie over de functie kun je contact opnemen met Mariska van Vuuren- van Opijnen (teamcoördinator medewerker inkomen) T 06 215 84015. Of met Fred Struik (teamcoördinator handhaving) T 010 284 84 15.
Heb je nog verder vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Chantal Gouwen, via telefoonnummer T 06 25 38 51 45.
Solliciteren
Jouw sollicitatie ontvangen we graag vóór 20 juni 2025. Vinden we voor die tijd de juiste kandidaat, dan sluiten wij de vacature.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacaturemelding stellen wij niet op prijs.
- Gemeente Capelle aan den IJssel
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!