Overslaan naar content

Casemanager Garantiebanen en Beschut Werk.

  • Op locatie, Hybride
  • € 3.489 - € 4.998 per maand
  • GR IJsselgemeenten Sociale Zaken/Werkplein
  • Uren: 28-36

Functieomschrijving

Bij IJsselgemeenten werk je in het hart van de gemeentelijke samenwerking tussen Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en Zuidplas op het gebied van Sociale Zaken. Voor Capelle en Krimpen doen we dat ook voor de ICT.

 

Voor de unit Werk(plein) zijn wij op zoek naar een casemanager Garantiebanen en Beschut Werk.

Het werkveld

Inwoners uit Capelle, Krimpen en Zuidplas kunnen terecht bij de afdeling Sociale Zaken als ze een uitkering willen aanvragen, werk zoeken of schulden hebben. De afdeling bestaat uit 5 units: Advies, Ondersteuning en Controle, Werk(plein), Activering en Zorg, Inkomen, én Intake en Handhaving.

Het Werkplein richt zich op bemiddeling naar werk en trajecten om de kans op werk te vergroten. Voor wie niet, of niet volledig, in staat is om te werken wordt een breed scala van mogelijkheden geboden, van activering en zorg tot een beschermde omgeving. Gemeenten hebben al jaren de taak om mensen met een arbeidsbeperking te bemiddelen naar garantiebanen. Dit vraagt een andere aanpak in het begeleiden en bemiddelen van deze specifieke doelgroep. Door een interne verschuiving van een medewerker op het Werkplein naar een andere unit is er een vacature ontstaan.

 

De functie

  • als casemanager Garantiebanen en Beschut Werk ben je de spil tussen de werkzoekende met een arbeidsbeperking en de werkgevers die een garantiebaan hebben. Je werkt hierbij nauw samen in een team met andere casemanagers en accountmanagers.

  • je houd je bezig met toeleiding van klanten met een advies Beschut Werk naar beschutte banen en je hebt de verantwoordelijkheid over je eigen zaken en bij voorkeur ervaring met het beheer van een caseload en levert maatwerk bij de bemiddeling van je klanten om hen aan een passende baan dan wel voortraject te helpen.

  • je gebruikt onze actieve werkgeversbenadering en begeleidt klanten op voornamelijk individuele basis.

  • je voert (intake)gesprekken, diept de klantsituatie uit, stelt een diagnose, rapporteert, motiveert en selecteert.

  • je bent een vraagbaak voor de collega’s uit andere teams waar het gaat om garantiebanen en arbeidsbeperkingen. Daarbij houdt je jezelf continue op de hoogte van de ontwikkelingen in met name de Participatiewet en vertaalt deze naar jouw eigen werkgebied.

  • je regisseert re-integratie- en activeringstrajecten specifiek gericht op deze doelgroep. Je regisseert en monitort de uitvoering van trajecten door derden. Je handelt de aanvragen loonkostensubsidie af, daarbij horen ook wijzigingen, verrekeningen en beëindigingen.

 

Jouw talenten

Verder neem je mee:

  • hbo werk- en denkniveau en aantoonbare ervaring in de bemiddeling en begeleiding van mensen met een arbeidsbeperking.

  • ervaring met/of affiniteit met het bemiddelen van jongeren van Praktijkonderwijs en VSO.

  • relevante en actuele kennis van het arbeidsrecht, sociale zekerheidswetgeving en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt.

  • kennis van de applicatie Suites voor het sociaal domein is een pré.

  • kennis van regelingen en afhandeling Loonkostensubsidie is een pré.

  • in de eerste twee maanden werk je volledig op kantoor, omdat het inwerktraject intensief is. Beschikbaarheid op kantoor is daarom een eis.

Jouw mogelijkheden

  • een salaris tot € 4.998,- bruto per maand (schaal 9 volgens de cao gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek, met een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% boven op je brutosalaris. Inschaling is afhankelijk van opleiding, kennis en ervaring.

  • een modern kantoor met flexibele werkplekken in het centrum van de stad.

  • de mogelijkheid om deels thuis te werken.

  • diverse ontwikkelingsfaciliteiten in de vorm van bijvoorbeeld workshops, cursussen en ‘proeverijen’.

  • een perfecte bereikbaarheid met openbaar vervoer en voor de minder duurzame opties is er gratis parkeergelegenheid.

Sollicitatie

We ontvangen graag jouw sollicitatie op deze vacature van casemanager Garantiebanen en Beschut Werk bij GR IJsselgemeenten. Solliciteren kan tot 23 oktober 2025. Vinden wij voor die datum al het juiste talent? Dan sluiten wij de vacature eerder.

 

Vragen stellen mag altijd! Wil je meer weten over de functie? Neem dan contact op met Marjolein de Wit, teamcoördinator Werk en Uitstroom, via E m.de.wit@ijsselgemeenten.nl of T 06 50 05 55 74.

 

Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Neem daarvoor contact op met Chantal Gouwen, recruiter,

via E werkenbij@capelleaandenijssel.nl of T 06 25 38 51 45.

 

Wil je meer informatie over het werken bij GR IJsselgemeenten? Kijk dan op www.ijsselgemeenten.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.

Op locatie, Hybride
  • Werkplein
€ 3.489 - € 4.998 per maand
GR IJsselgemeenten Sociale Zaken/Werkplein
Uren: 28-36

of