
Administratief Ondersteuner Schuldhulpverlening
- Op locatie, Hybride
- € 2.840 - € 4.015 per maand
- GR IJsselgemeenten Sociale Zaken/Activering en Zorg
- Uren: 32-36
Functieomschrijving
Bij IJsselgemeenten werk je in het hart van de gemeentelijke samenwerking tussen Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en Zuidplas op het gebied van Sociale Zaken. Voor Capelle en Krimpen doen we dat ook voor de ICT.
Voor de unit Activering en Zorg zoeken wij een administratief ondersteuner Schuldhulpverlening.
Het werkveld
Inwoners uit Capelle, Krimpen en Zuidplas kunnen terecht bij de afdeling Sociale Zaken als ze een uitkering willen aanvragen, werk zoeken of schulden hebben. De afdeling bestaat uit 5 units: Advies, Ondersteuning en Controle, Werk(plein), Activering en Zorg, Inkomen, én Intake en Handhaving. Het team Schuldhulpverlening helpt burgers die zelf geen structurele oplossing hebben kunnen vinden voor hun schuldenproblematiek. Schuldenproblematiek gaat vaak gepaard met achterliggende (psychosociale) problematiek.
De administratief ondersteuner heeft een belangrijke taak. Je zorgt ervoor dat alle informatie die de schuldhulpverleners nodig hebben om cliënten te kunnen helpen, beschikbaar is en correct wordt verwerkt. Daarnaast ben je het eerste aanspreekpunt voor mensen met schulden, voor schuldeisers en voor hulpverlenende instanties. Je werkt nauw samen met je collega schuldhulpverleners om samen tot een passende oplossing te komen voor mensen met schulden.
Over Activering en Zorg
De unit Activering en Zorg ondersteunt en motiveert de inwoners van de IJsselgemeenten die moeite hebben om zelfstandig deel te nemen aan de samenleving. Wij zijn een club betrokken, hardwerkende en bevlogen professionals. Naast het werk is er ook tijd voor ontspanning, zo hebben we bijvoorbeeld één keer per jaar een teamuitje en Vitaliteitsdag, doen we mee aan de ‘loopbaan-werkweek’ en hebben we jaarlijks een thema feest.
De functie
controleren op volledigheid gegevens en ordenen van cliëntgegevens.
administratief verwerken en muteren van gegevens in het systeem (Stratech Perspectief).
cliëntdossiers vormen en administratief op orde houden.
telefonisch spreekuur draaien en correspondentie verzorgen.
dagelijks verwerken van de ontvangsten per bank.
verwerken van betalingen aan cliënten en schuldeisers.
ondersteunen van de consulenten Schuldhulpverlening tijdens de schuldregelingsfase (het 120-dagenmodel).
Jouw talenten
Verder neem je mee:
minimaal een mbo 4-diploma, bij voorkeur in de richting Sociaal Maatschappelijke Dienstverlening of Juridisch-Administratief Dienstverlener.
minimaal twee jaar werkervaring met administratieve werkzaamheden in een complexe omgeving, waarbij je veelvuldig (telefonisch, schriftelijk en persoonlijk) klantencontact hebt gehad.
een klantvriendelijke én zakelijke houding, passend bij het werken met complexe dossiers en klanten die zich vaak in een moeilijke situatie bevinden.
het vermogen om informatie te structureren, overzicht te houden en proactief te handelen wanneer je collega’s kunt ontlasten; je werkt zelfstandig maar bent je ook bewust van je rol binnen het team.
handigheid in het werken met verschillende systemen, programma’s en applicaties.
kennis van schuldhulpverlening is een duidelijke pré.
Jouw mogelijkheden
een salaris tot maximaal € 4.015,- bruto per maand schaal 7 (bij een 36-urige werkweek), met een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% boven op je brutosalaris. Inschaling is afhankelijk van opleiding, kennis en ervaring.
mogelijkheid om ADV op te bouwen.
toegang tot diverse ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden in de vorm van bijvoorbeeld workshops, cursussen en ‘proeverijen’.
werken in een modern kantoor met flexibele werkplekken in het centrum van de stad.
gratis parkeergelegenheid en de bereikbaarheid met het openbaar vervoer is uitstekend.
Sollicitatie
We ontvangen graag jouw sollicitatie op deze vacature van administratief ondersteuner Schuldhulpverlening bij GR IJsselgemeenten. Solliciteren kan tot 15 december 2025. Vinden wij voor die datum al het juiste talent? Dan sluiten wij de vacature eerder.
Vragen stellen mag altijd! Wil je meer weten over de functie? Neem dan contact op met Michael Koeleman, teamcoördinator Activering en Zorg/SHV, via T 06 50 10 17 90.
Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Neem daarvoor contact op met Chantal Gouwen, recruiter, via E werkenbij@capelleaandenijssel.nl of T 06 25 38 51 45.
Wil je meer informatie over het werken bij GR IJsselgemeenten? Kijk dan op www.ijsselgemeenten.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.
- GR IJsselgemeenten
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!
